سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ یاران، کسی است که تو را به سوی خیر راهنمایی می کند . [امام علی علیه السلام]

به دنبال درگیری‌های شدیدی که در داخل خاک سوریه در دو سال گذشته رخ داده است، گروه‌های معارض مختلفی به ارتش مخالف دولت قانونی "بشار اسد" پیوسته‌اند. هدف اصلی این گروه‌های تروریستی و به ظاهرقانونی، تخریب وجهه بین‌المللی "بشار اسد" و به وجودآوردن دولتی است که عروسک دست قدرت‌های غربی و به ویژه "صهیونیست‌ها" باشد.

درگیری‌های بی‌نتیجه وخونین شورشیان

درگیری‌های دو سال اخیر در داخل خاک سوریه تا کنون نتیجه‌ای جز ویرانی‌ و کشتار مردم بی‍گناه و مسلمان سوریه درپی نداشته است. در طی این مدت بیش از یک میلون و پانصد هزار خانواده آواره شده‌اند.

 

 
درآغازدرگیری‌های خونین در داخل خاک سوریه، مخالفان تحت پوشش "اصطلاحات قانونی و حکومتی"، فعالیت‌های شوم خود را آغاز کردند، ولی رفته رفته ماهیت واقعی این جریان روشن شد و حمایت‌های بین‌المللی از سوی غرب و به ویژه برخی سران عرب و صهیونیست‌ها باعث شد شعله‌های این نبرد ضدحکومتیو برانداز بیش از پیش شعله‌ور شود.


 
شورشیان در نبردهای خود از هیچ فعالیت تخریبی و خشن اجتناب نکرده و برای رسیدن به اهداف خود حتی از کودکان و زنان نیز استفاده ابزاری می‌کنند.
این مسئله تا حدی بوده که برای جبران نیروهای خود، دست به دامن "مفتی‌های وهابی" شده و "جهاد نکاح" را به منظور جذب نیروهای بیشترمطرح کردند. هدف اصلی از این فتوای شیطانی، جذب "دختران و زنان زیبا" و در نهایت اغوای مردان جهان عرب برای حضور در جبهه مخالفان سوری بوده است.
                   
                                                          

 

حضورزنان درجبهه شورشیان سوری با وعده "نیل به رستگاری"
یکی از جنبه‌های جالب توجه و سوال برانگیز در مورد درگیری‌های خونین سوریه، حضور زنان در جبهه شورشیان است.

در ابتدای درگیری‌ها، زن‌های سوری نقشی در بحران نداشته و تنها نظاره‌گر جنگ بوده‌اند. اما به تدریج و با فریب و اغوای مفتی‌های وهابی و تبلیغات دروغین رسانه‌های غربی مبنی بر مشروع نبودن نظام "بشار اسد" و تحمیل این عقیده که حکومت "اسد" حکومتی دیکتاتوری و غیراسلامی است، برخی زنان به مبارزه در جبهه نظامیان شورشی ترغیب شدند. وعده مفتی‌ها به زنان رسیدن به رستگاری است.

همچنین با برملا شدن سیاست‌های خصمانه و تروریستی شورشیان، مردها از این نیروهای به ظاهر اسلام طلب دلسرد شده و رو به دولت "بشاراسد" آوردند. در نتیجه، سران شورشیان و در راس آن‌ها دول غربی به نقشه‌ای کثیف روی آورده و از زنان بدکاره برای حضور در درگیری‌ها دعوت کردند. 

حضورزنان در جبهه شورشی‌ها تا حدی بوده که مجله "تایم" در یکی از شماره‌های خود مقاله‌ای را به این موضوع اختصاص داد و نوشت که "حضور زنان در گروه مخالفان اسد بسیار پررنگ است. کم‌ترمنطقه‌ای را می‌توان یافت که اثری ازحضورزنان نباشد".

زنان مسلح در جبهه معارض سوری
در درگیری‌های داخلی سوریه می‌توان به وضوح نقش پررنگ زنان مسلح را مشاهده کرد. این زنان در حالیکه فرزندان خود را به همراه دارند، با در دست داشتن اسلحه خود را مخالف دولت "بشار اسد" نشان داده و خواستاربراندازی حکومت وی هستند. در پاره‌ای از موارد، زنان رهبری گروهی از شورشیان را برعهده گرفته و با شقاوت تمام دستور قتل مردم بیگناه را صادر می‌کنند.   
در یک مورد، یکی از فرماندهان سابق ارتش سوریه به نام "زبیده المیقی" "Zubaida al-Meeki"، با خیانت به کشورخود، به گروه تروریستی "ارتش آزاد سوریه" پیوسته است. وی اولین زنی بود که رسما خروج خود از ارتش کشور سوریه را اعلام کرد و به صف تروریست‌ها پیوست.
زنانی که رهبری همنوعان خود را برعهده می‌گیرند معمولا زنانی عادی بوده و هیج آموزش نظامی‌ای ندیده‌اند. این افراد تنها برای نشان دادن تصویری موجه از "ارتش به اصطلاح آزادی بخش سوریه" به کار گرفته می‌شوند. در بعضی از نقاط زنان نقش "تک تیرانداز" را برعهده گرفته و خون سربازان دولت اسد را بی‌دلیل بر روی زمین می‌ریزند.
اما فرآیند جذب زنان تنها از طریق روش‌های معمول نبوده و رهبران فاسد این شورشی‌ها به طرقی شیطانی در پی استفاده ابزاری از زنان هستند.  
به‌کارگیری "زنان بدکاره و فاحشه" در "ارتش به اصطلاح آزادی بخش سوریه"
به دلیل برملا شدن ماهیت وجودی نظامیان شورشی و ریزش افرادشان، سرکردگان این تروریست‌ها به جذب زنان بدکاره و رقاصه روی آورده‌اند. در چند مدت اخیر، دخترانی در گروه‌های مخالف نظام اسد به‌ کار گرفته شده‌اند که به بدکاره بودن مشهور بوده و در کلوب‌ها و کاباره‌ها به رقاصی و ارضای نیازهای حیوانی مردهای طماع عرب مشغولند.
سرکردگان شورشی‌ها با اغوای مالی این دختران و قول داشتن یک زندگی مفرح پس از پایان درگیری‌ها، آن‌ها را به سوریه آورده و برای ارضای نیازهای جنسی شورشیان جوان و پیر استفاده می‌کنند. این حرکت مشمئزکننده به حدی سروصدا کرده که داد مدافعان حقوق زنان را نیز در آورده است. این کارشناسان اعتقاد دارند استفاده ابزاری و جنسی از دختران جوان برای حفظ نیروی نظامی، یک کار غیرانسانی بوده و هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد.  

به گزارش پایگاه خبری العالم، درپاره‌ای ازموارد، ماموران شورشیان سوری در صورت امتناع ورزیدن این دختران از پیوستن به آن‌ها، به زور متوسل شده و دختران را به مرگ تهدید می‌کنند.
چندی پیش پایگاه خبری" النخیل" اعلام کرد یکی از زنان فاسد معروف به نام "جیسکا"  بر اثر فشار "جبهه النصره" و تهدید او به قتل، وارد این گروه شد. مسؤولیت این زن یافتن دختران و زنان سوری برای اعضای گروه تروریستی جبهه النصرة برای مقاصد غیراخلاقی بوده است.
 
"ام جعفر" یا همان "جیسکا" معروف
"جیسکا" نام یکی از رقاصه‌های شناخته‌شده شبکه‌های غیراخلاقی عربی (شبکه غنوه) است که پس از آغاز جنگ علیه دولت سوریه، توسط جبهه تروریستی "النصره"استخدام شد. وی در جامه یک تک‌تیراندازبه مبارزه و تخاصم با دولت سوریه مشغول است.

جیسکا که تا پیش‌ از این به فعالیت‌های غیراخلاقی مشغول بوده اکنون با تغییرنام خود به "ام جعفر" در صف تروریست‌های سوری قرارگرفته است.
فتوای تکان دهنده "یاسر العجلونی" 
معارضان سوری با پشتیبانی "مفتی‌های مرتجع عرب" از "تجاوز" به عنوان یک "سلاح جنگی" استفاده می‌کنند. چندی پیش یک "شیخ سلفی اردنی" به نام "یاسر العجلونی" فتوا داده که به اسارت در آوردن زنان سوری درجریان نبردهای جاری در این کشور و بهره‌برداری جنسی از این زنان اسیر، جایز است.

 

"جهاد نکاح"، جدیدترین روش جذب دختران 
مفتی‌های وهابی با صدور فتوایی بهترین راه برای شرکت زنان در درگیری‌های سوریه را "جهاد نکاح" عنوان کردند.
براساس این فتوا که آن را به مفتی تندرو "محمد العریفی" نسبت می‌دهند، دختران 14 تا 16 ساله و یا "زنان مطلقه"، اگر برای رفع نیازهای حیوانی شورشیان سوری به این کشور سفرکنند، ثواب آن‌ها بهشت است.

یک شرکت مصری در امور نقل و انقال زنان سوری فعال شده و آگهی با این مضمون که "دختران متعهد و محجبه و نقابدار سوری به تعداد مورد نیاز موجود است!" منتشر کرده است.

 

به گفت? فعالان "حقوق بشر"، این قبیل شرکت‌ها که تحت پوشش بنگاه‌های ازدواج فعالیت می‌کنند، در واقع مروّج فحشا هستند و از راه "قاچاق انسان" به کسب درآمدهای هنگفت می‌اندیشند.
اخیرا رسانه‌های عربی و منطقه‌ای خبری را درباره اقدام طرفداران گروه النصره در ربودن یک دختر 16 ساله تونسی و فرستادن وی به سوریه برای عمل به فتوای "جهاد نکاح" منتشر کرده بودند.

رهبران فاسد و حیوان‌صفت شورشیان سوری 
سرکردگان معارضان سوری علاقه شدیدی به زنان و "مشروبات الکلی" دارند. این افراد با وجود ادعای اسلام‌گرایی، همواره به دختران تعرض کرده و از مشروبات الکلی استفاده می‌کنند. شورشیان سوری درحقیقت با همین دو حربه توانسته‌اند بسیاری از جوانان را از کشورهای عربی و آفریقایی برای مبارزه با دولت سوریه به این کشور بکشانند.                          
چندی پیش یک فیلم ویدئویی از "غسان سلوایه" معروف به "ابونظیر" که از سرکردگان معارضان سوری است در اینترنت منتشر شد. در این فیلم، ویدر حالی که اطرافش را چند زن فاسد گرفته، در حالت مستی آواز می‌خواند و مشروب می‌خورد.

"غسان سلوایه" که پارسال توسط نیروهای امنیتی سوریه دستگیرشده بود، در اعترافاتش به ایجاد هرج و مرج و آتش زدن اموال عمومی و هدف قراردادن نیروهای هوادارنظام اذعان کرده بود، اما با استفاده از عفو عمومی "بشار اسد" از زندان آزاد شد.
هتک حرمت خبرنگار الجزیره توسط یکی از رهبران جبهه النصره
"غاده عویس" مجری و گزارشگر مشهور شبکه "الجزیره"، که مدت‌ها در شهر "حلب" فعالیت کرده و گزارشاتی را از شورشیان سوری در شبکه الجزیره پخش کرده است، توسط یکی از فرماندهان گروه سلفی النصره مورد هتک حرمت قرار گرفت.


مسئله جالب توجه ارائه واکنش از سوی مدیران "شبکه الجزیره" بوده است. این عمل شنیع نشان‌ می‌دهد که شورشیان سوری تنها به فکر اهداف خود بوده و به همرزمان خود به ویژه زنان رحم نمی‌کنند.

 


  
  
در نهفتِ پرده‌ی شب،
دختر خورشید
نرم می‌بافد
دامن رقاصه‌ی صبح طلایی را...

وزنهانگاه سیاه خویش
می‌سراید مرغِ مرگ‌اندیش:
- «چهره‌پردا
ز سحر مرده‌ست!
چشمه‌ی خورشید افسرده‌ست!»

می‌دواند در رگ شب
خونِ سرد این فریبِ شوم.
وز نهفتِ پرده‌ی شب،
دختر خورشید
همچنان آهسته می‌بافد
دامن رقاصه‌ی صبح طلایی را...


  
  
نتوانم به تو پیوستن و نی از تو گسستن
نه ز بند تو رهایی نه کنار تو نشستن
ای نگاه تو پناهم !‌ تو ندانی چه گناهی ست...
خانه را پنجره بر مرغک طوفان زده بستن
تو مده پندم از این عشق که من دیر زمانی
خود به جان خواستم از دام تمنای تو رستن
دیدم از رشته ی جان دست گسستن بود آسان
لیک مشکل بود این رشته ی مهر تو گسستن
امشب اشک من آزرد و خدا را که چه ظلمی ست
ساقه ی خرم گلدان نگاه تو شکستن
سوی اشکم نگهت گرم خرامید و چه زیباست
آهوی وحشی و در چشمه ی روشن نگرستن

  
  
زندگی حقیقی است! زندگی جدی است
سنگ مزار مقصودش نیست
تو از خاکی و به خاک بازمی‌گردی
اما این اوصاف درمورد روح تو صدق نمی‌کند
نه شادی و نه غم
راه یا پایان تقدیر ما نیست
بلکه عمل‌کردن، که هر فردا
ما را جلوتر از امروز می‌یابد، سرنوشت محتوم ماست...

  
  
درنهفته‌ترین باغ‌ها دستم میوه چید
و اینک شاخه‌ی نزدیک از سر انگشتم پروا مکن
بی‌تابی انگشتانم شور ربایش نیست عطش آشنایی است
درخشش میوه! درخشان‌تر.
وسوسه‌ی چیدن در فراموشی دستم پوسید
دورترین آب
ریزش خود را به راهم فشاند
پنهان‌ترین سنگ
سایه‌اش را به پایم ریخت
و من شاخه‌ی نزدیک
از آب گذشتم، از سایه به در رفتم،
رفتم، غرورم را بر ستیغ عقاب آشیان شکستم
و اینک در خمیدگی فروتنی
به پای تو مانده‌ام
خم شو
، شاخه‌ی نزدیک!

  
  
زیباترین تماشاست
وقتی
شبانه
بادها
از شش جهت به سوی تو می‌آیند
و از شکوهمندیِ یأس‌انگیز
پروا
ز شامگاهی دُرناها را
پنداری
یکسر به سوی ماه است.
?
زنگار خورده باشد و بی‌حاصل
هرچند
از دیرباز
آن چنگِ تیزْ پاسخِ احساس
در قعرِ جانِ تو، -
پرواز شامگاهیِ دُرناها
و بازگشتِ بادها
در گورِ خاطر تو
غباری
از سنگی می‌روبد،
چیز نهفته‌یی‌ت می‌آموزد:
چیزی که ای بسا می‌دانسته‌ای،
چیزی که بی‌گمان
به زمان‌های دوردست
می‌دانسته‌ای

  
  

در سال‌های اخیر بخصوص بعد از حواث انتخابات ریاست جمهوری سال 88 و نا‌امیدی غرب و گروهک‌های ضد انقلاب از عناصر خودفروخته داخلی و شکست پروژه کودتای مخملی، پروژه‌ای با شرکت بازیگرانی جدید با هدف سیاه‌نمایی از وضعیت موجود داخل ایران و تهیه خوراک برای سازمان‌های صهیونیستی ضد ایرانی در حال اجرا است.

پس از حوادث انتخابات ریاست جمهوری سال 88، به‌طورعجیبی تعداد فیلم‌های ضد ایرانی( که توسط سازمان‌های سیاه تابلودار نظام و فتنه‌گران فراری علیه نظام جمهوری اسلامی ایران ساخته می‌شود) در بسیاری از ساختارهای سیاسی که تابلوی جشنواره‌ای دارند در خارج از کشور افزایش خیره‌کننده‌ای داشته است.



اوج پروپاگاندای هنری غرب علیه ایران، جایزه اسکار سال گذشته بود که به فیلم ضد ایرانی آرگو، محصول مشترک هالیوود و سازمان‌های جاسوسی آمریکا تعلق گرفت که البته توسط کاخ سفید اهدا شد.



با بررسی فعالیت‌های اخیر جشنواره‌هایی مانند جشنواره فیلم برلین، جشنواره فیلم کن، جشنواره فیلم امارات و بویژه اسکار متوجه می‌شویم که این محمل‌های به اصطلاح هنری به پاتوقی برای گردهمایی بدخواهان ایران تبدیل شده‌اند.

فیلم‌هایی که از نظر کارشناسان حتی در سطح متوسط داخلی هم نیستند، با هیاهو و تبلیغات بسیار در این به اصطلاح جشنواره‌های کاملا سیاسی به نمایش در می‌آیند و جایزه هم می‌گیرند!!

اما نکته جالب توجه در این جشنواره‌های به اصطلاح‌ هنری، برگزاری نشست‌ها و گردهمایی‌های سیاسی و نامرتبط با سینما است که نشان می‌دهد، ماهیت هنری این جشنواره‌ها تزیینی بوده و درون مایه آن گرد همایی به پاتوقی برای گروه‌های معاندان جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.

 

"جشنواره فیلم "کوسموراما" "Kosmorama"   در نروژ،آخرین سری از پروپاگاندای سیاه‌نمایی از ایران است که به تازگی میزبان برخی از به اصطلاح فیلم‌سازان و ضد انقلاب مانند "محسن مخملباف"، "بهمن قبادی" و "سوسن تسلیمی" بود.

در حالی که در بسیاری از جشنواره‌های بین‌المللی فیلم، تنها یک یا دو فیلم به عنوان نماینده از کشوری به نمایش گذاشته می‌شوند، اما جشنواره فیلم کوسموراما مملو از فیلم‌های ضد ایرانی است، به‌طوری که تنها 4 فیلم از محسن مخملباف در این به اصطلاح آوردگاه  به نمایش در آمده است.



دلیل تعدد فیلم‌های ضد ایرانی در کوسموراما چیست؟

اما وقتی به بررسی فیلم‌هایی که در این جشنواره روی صحنه کوسموراما رفته و افرادی که به این جشنواره به عنوان به اصطلاح کارشناس فیلم ایرانی دعوت شده‌اند‌ پرداخته شود، به تنیجه می‌رسیم که این به اصطلاح فیلم‌ها و کارگردان‌ها نه تنها نماینده فرهنگ و جامعه ایران نیستند، بلکه به سیاه‌نمایی ناچسب از ایران و جامعه ایرانی پرداخته‌ و ایران‌هراسی را تبلیغ می‌کنند.

اگر نگاهی به گذشته و سابقه به اصطلاح کارگردان‌های این فیلم‌ها انداخته شود، به افرادی مانند محسن مخملباف برخورد می‌کنیم که سابقه سیاهی در همکاری با سازمان‌‌های تروریستی و رژیم صهیونیستی دارند.

برای پی بردن به ماهیت واقعی و پشت پرده برنامه‌های این جشنواره به برخی از فیلم‌ها و محتوای آن‌ها که در جشنواره ضد ایرانی کوسموراما نمایش داده شده‌اند، اشاره خواهد شد:‌

 

باغبان، رپورتاژ آگهی ستاد هنری فتنه برای اسراییل

یکی از اهداف مهم جشنواره کوسماراما، تبلیغ فیلم "باغبان"،  رپورتاژ آگهی فرقه ضاله بهاییت است، به‌طوری که حجم بالایی از تبلیغات این جشنواره به فیلم مضحک و فاقد ارزشی باغبان تعلق داشته و حتی سرگروه فیلم‌های ایرانی این جشنواره شد.



"محسن مخملباف" پس از ساختن فیلمی ضد اخلاقی با عنوان "سکس و فلسفه" که در آن به صراحت اخلاق جنسی را زیر سوال برده و به قول "شهید آوینی" خود را "مدافع لیبرالیسم جنسی" معرفی کرده بود، در به اصطلاح فیلم خود با عنوان "باغبان" به تبلیغ مستقیم "فرقه ضاله بهائیت"، پرداخته است  . 

مخملباف روزی در اوایل انقلاب اسلامی با تندترین مواضع و افراطی‌ترین نظریات صحبت می‌کرد و خود را به عنوان کارگردانی انقلابی در میان مردم معرفی کرده بود، به‌طوری‌که با تفکرات خشک خود به منتقدانش حمله می‌کرد. مخملباف در دهه شصت در اعتراض به فیلم کمدی اجاره‌نشین‌ها قصد داشت با بستن نارنجک به خود، مهرجویی کارگردان فیلم اجاره‌نشین‌ها و خودش را منفجر کند که در نهایت به نگارش نامه تند به معاونت سینمایی وزیر ارشاد راضی می‌شود کوتاه بیاید.



وی در آخرین ساخته‌اش که نشانه‌های وادادگی در برابر دشمن در آن بسیار مشهود است، در سفر به فلسطین اشغالی و با سفارش صهیونیست‌ها فیلمی به اصطلاح مستندی را جلوی دوربین برد. در این مستند مخملباف به همراه پسرش یک آگهی تبلیغاتی برای فرقه ضاله و انگلیسی ساخته بهائیت می‌سازد تا اوج انحراف فکری و عقیدتی خود را برملا سازد.



باغبان به اصطلاح فیلم مستندی است که توسط مخملباف و با هزینه صهیونیست‌ها و بهائیان در حیفاتصویر برداری شده است.

به اصطلاح فیلمسازان(مخملباف و پسرش) ظاهراو بعنوان بازی با دوربین‌هایDV   کوچک و تجهیزات صدابرداری در باغ‌های فراخ اهدایی صهیونیست‌ها به بهائیان ظاهر می‌شوند.



این فیلم که به آگهی تبلیغاتی صهیونیست‌ها تبدیل شده است با هزینه مستقیم سازمان بهایی جهانی و صهیونیست‌ها ساخته شده و بدنبال تبیین آموزه‌های منحط و انحرافی بهائیت برای مخاطبان است. مخملباف با اغوا شدن در برابر پول‌های کثیف صهیونیست‌ها و بهائیان سعی دارد اصلی‌ترین پیام رپرتاژ خود را به مخاطبان ایرانی بدهد.

مخملباف در این فیلم مذبوحانه کوشیده تا شاید با تطهیر عقائد ننگینی و ضد ایرانی و ضد ملی فرقه ضاله بهائیت به عنوان فرقه‌ای ایرانی جا بزند و با تحریف اعتقادات انحرافی این فرقه، سعی در جلب نظر اقشار جوان به سمت مبانی فکری آن کند.



از همان ابتدا با توجه به مشی ایران و اسلام ستیز بودن جشنواره‌های غربی انتظار می‌رفت این فیلم آماتور جایزه‌های فراوانی را از آن خود کند.

 

فصل کرگدن، زمانی برای مستی در ترکیه

یکی دیگر از فیلم‌های ضد ایرانی و ضد اخلاقی جشنواره کوسموراما، فیلمی به کارگردانی بهمن قبادی است.

"بهمن قبادی" سالها در سینمای هنری تلاش کرد تا نامی برآورد. او دستیار کیارستمی بود و خیلی ها قبادی را سایه کیارستمی می دانستند، اما این سایه هیچ گاه رنگ نگرفت و او هیچ وقت نتوانست یک سینماگر روشنفکر درجه یک معرفی شود.

قبادی که به شهرت علاقه فراوانی دارد از فیلم "کسی از گربه های ایرانی خبر ندارد" به این سو پس از دلسرد شدن نسبت به اوج گیری در فضای جشنواره‌ای برای دیده شدن به سمت جنجال های سیاسی و در نهایت در آغوش ضد انقلاب رفت.

او هم مانند مخملباف پس از فرار از ایران، برای دست و پا کردن نام و پر کردن جیب خود، با ساخت فیلم‌های ضد ایرانی و ضد اخلاقی سعی در جلب نظر ضد انقلاب خارج‌نشین به سمت خود کرد. فیلم فصل کرگدن، نمونه‌ای از کارهای تبلیغاتی قبادی برای سازمان‌های صهیونیستی  ضد ایرانی است.



فیلم قبادی با حضور بهروز وثوقی بازیگر فیلم‌های فارسی پیش از انقلاب، مونیکا بلوچی بازیگری که در هالیوود به بازی در فیلم های ضد اخلاقی مشهور است در جشنواره کوسموراما روی صحنه رفت.



در این فیلم، شاهد نهایت تلاش و سعی کارگردان و عوامل هستیم که فضای ایران انقلابی را سیاه و تلخ نشان دهند و بوسیله جلوه‌های بصری و فیلترهای نوری، خورشید فروزان و درخشان انقلاب اسلامی را هدف قرار دهند.

مونیکا بلوچی بازیگر فیلم های بدن‌نما و ضد اخلاقی در هالیوود که در یک اظهار شخصی گفته بود خجالت می‌کشد فیلم‌هایش را به کودکانش نشان دهد ضمن دفاع از فیلم بهمن قبادی در خصوص مواضع سیاسی و یک جانبه‌ای که دارد گفته است ”امیدوارم مردم این فیلم را تنها به جهت ویژگی های ضد حاکمیت ایرانی‌اش تماشا نکنند.



بهمن قبادی در کنفرانس مطبوعاتی فیلم در جشنواره تورنتو در اظهاراتی هسته اصلی شکل گیری قصه فیلمش را جریان پس از فتنه بزرگ انگلیسی، آمریکایی و صهیونیستی سال 88 عنوان کرده است.

گفتنی است بهمن قبادی که این روزها سنگ رسانه‌های غربی را به سینه می زند و به لطف و عنایات فستیوال‌های غربی فیلم می‌سازد همان کسی است که مهاجرانی، وزیر فرهنگ دولت اصلاحات از او به شدت پشتیبانی و حمایت کرده بود. حال امروز مهاجرانی در بی‌بی‌سی خدمت می‌کند و قبادی در فستیوال‌های غربی سخنرانی‌های ضد ایرانی و تفرقه‌برانگیز نطق می‌کند.

نکته جالب توجه در این فیلم، پخش صحنه‌های مستهجن و به دور از اخلاق است که قبادی برای جذب تماشاگر سطحی به خوبی از آن بهره برده است.



نمایش فیلم‌هایی که حتی در ایران مجوز ندارند

قسمت دیگری از فیلم‌های متعدد ضد ایرانی فستیوال کوسموراما، متعلق به جعفر پناهی، از فعالان فتنه 88 است. پناهی که در جریان فتنه سال 88 و در حالی که در حال ساخت فیلمی ضد ایرانی و امنیتی بود دستگیر شد.



در راستای اهداف تبلیغاتی کوسموراما، دوفیلم از جعفر پناهی به نمایش در آمد.



فیلم سینمایی "پرده بسته" ساخته کارگردان حامی فتنه سبز جعفر پناهی، که بدون مجوز تولید و به سفارش غرب و ضد انقلاب ساخته شد، به عنوان یکی دیگر از فیلم‌های به اصطلاح نماینده ایران در جشنواره ضد ایرانی کوسموراما است.

فیلم پناهی که قبلا هم در جشنواره فیلم برلین نمایش داده شده بود مانند دیگر فیلم‌های ضد ایرانی جشنواره نروژ به سیاه‌نمایی از زندگی مردم ایران می‌پردازد و تمجید رسانه‌ها غربی را برانگیخته است، به‌طوری که رسانه‌های غربی فیلم پناهی را بازتاب تنش‌ها و جو بسته موجود در ایران دانسته‌اند.

روزنامه دویچه‌وله با هندوانه‌ای بزرگ به استقبال پناهی می‌رود و با اشاره به فیلم پناهی می نویسد:"جعفر پناهی بار دیگر در برابر حکومت ایران ایستاد".



فیلم‌های ضد ایرانی بسیار دیگری  در این فستیوال به نمایش در آمد که مجال شرح آن‌ها در این گزارش نیست.


 

در سال‌های اخیر فستیوال‌های فیلم خارج از کشور تبیدل به پاتوقی برای گردهمای سیاسی ضد ایرانی تبدیل شده‌اند. در همین راستا، جشنواره کوسموراما نیز از قائده مستثنی نبود، به‌طوری که نشستی ویژه ایران با حضور کارشناسان ضد ایرانی در حاشیه این فستیوال برگزار شد.



در نشست ویژه ایران جشنواره کوسموراما چه گذشت؟ / چه کسانی در این جلسه حضور داشتند؟

"جشنواره کوسموراما" نروژ در کنار پخش فیلم‌های ضد ایرانی خود، بخشی ویژه درباره سینمای ایران داشت که با حضور برخی از دشمنان تابلودار ایران و انقلاب برگزار شد.

هدف برگزاری این گردهمایی معرفی و بازشناساندن فرهنگ و هنر ایرانی به جامعه غرب و بررسی مسائل پیش روی فیلم‌سازان ایرانی در 20 سال گذشته بود، اما با نگاهی دقیقتر متوجه می‌شویم، که نه تنها هدف آن معرفی فرهنگ و هنر ایرانی نیست، بلکه تماما ضدیت با فرهنگ ایرانی و پیشرفت‌های ملت ایران است.

معمولا نشست‌هایی که در حاشیه فستیوال‌های هنری بین‌المللی صورت می‌گیرد، میزگردهایی تخصصی درباره آن حوزه خاص است، اما نشست‌های حاشیه‌ای بسیاری از فستیوال‌های اروپایی که فیلم‌های ایرانی را به نمایش می‌گذارند، ماهیتی تماما سیاسی داشته و درون مایه آن‌ها تبلیغ گروه‌های دشمن جمهوری اسلامی ایران و سخنرانی‌های ضد ایرانی نیست.

 

نشست ویژه ایران در کوسماراما که قرار بود با هدف بررسی وضعیت سینمای ایران برگزار شود، تبدیل به پاتوق ضد انقلاب و تقدیر و تشکر از عوامل فتنه 88 و دشمنان جمهوری اسلامی شد.

موضوع جالبی که در این میان به نظر می‌رسد، موضوعات بی‌ربط سخنرانی‌ها و بحث‌های بی ارتباط با فیلم‌سازی بود. برای مثال یکی از بحث‌های اصلی این نشست، ایران جشنواره ضد ایرانی کوسموراما حمایت تمام و کمال از فتنه‌گران و مزدوران حوادث پس از انتخابات سال 88 بود که هیچ ربطی با فیلم و فیلم‌سازی ندارد.

سخنرانانی که در این نشست ضد ایرانی جضور داشتند افرادی مانند "محسن مخملباف"، "سوسن تسلیمی"، "زهرا امیر ابراهیمی"، "بهمن قبادی"، "میثم مخملباف" و "حمید نفیسی" بودند. 

گردهمایی ویژه ایران در کوسماراما که قرار بود با هدف بررسی وضعیت سینمای ایران برگزار شود، تبدیل به یک نشست ضد انقلاب و تقدیر و تشکر از عوامل فتنه 88 و دشمنان جمهوری اسلامی شد.


در زیر به بخشی از صحبت‌های نامرتبط این افراد اشاره می‌شود:

 

مخملباف: من بی‌دینم

می‌توان گفت بزرگ‌ترین هدف برگزاری این نشست،تبلیغ برای محسن مخملباف و فیلم‌های ضد ارزشی و ضد ایرانی او بود، به طوری که در کنار نمایش 4 فیلم از کارگردان " خشکه مذهب"، از او تقدیر شده و به نظر می‌رسد براساس برنامه‌ای هماهنگ شده، هنگامی که مخلباف روی سن می‌رود به جای صحبت و دفاع از فیلم‌های خود از سران فتنه 88 حرف می‌زند و از حضار می‌خواهد آن‌ها را تشویق کنند.

بنا به وعده شهید آوینی، مخملباف که هرگز به جواب نرسید و با فرار از ایران و تمسک به دامن ضد انقلاب و حمایت مالی فرقه‌های ضاله بهاییت وصهیونیست‌ها در فرانسه سعی می‌کند با پول آن‌‌ها و ساخت رپورتاژ آگهی برای آن‌ها و ضد انقلاب جایی برای خود پیدا کند.



سوسن تسلیمی

دیگر سخنران این محفل ضد ایرانی سوسن تسلیمی طبق برخی نظرات با کلاه‌گیس ظاهر می‌شود، بارها زنان ایرانی را به خاطر داشتن حجاب مورد حملات کاملا بی‌منطق قرار داد. او در بسیاری از برنامه‌های ضد فرهنگی BBc فارسی به عنوان کارشناس دعوت شده و تماما علیه دین و حجاب سخن می‌گوید.



تسلیم نیز در سخنرانی خود به سیاه‌نمایی از وضعیت زنان سینمای ایران پرداخته و درحالی که بازیگران بزرگ زن  در سینما و تلویزیون ایران نماینده زن‌های ایران نیستند.



 

 

کف و هورا برای سران فتنه

در انتهای نشست ضد ایرانی کوسموراما، مدیر این جشنواره به پاس رپورتاژ آگهی‌های مخملباف و حمایت‌های بی‌دریغ او از فتنه و ضد انقلاب، علاوه بر جایزه بهایی که قبلا دریافت کرده بود،به او اهدا شد.

گفتنی است مخملباف هم که این روزها فقط به دنبال اضافه کردن نشان‌های ضد ایرانی خود است، در پاسخ به لطف دوستان، به جای تقدیر از مدیر جشنواره به حمایت از فتنه 88 پرداخته و جایزه خود را به یکی از سران فتنه 88 تعارف کرد.

با استناد به مدارکی که در این گزارش و گزارش‌های قبلی درباره فستیوال‌های فیلم بین‌المللی که فیلم‌های ضد ایرانی را به نمایش می‌گذارند، می‌توان به پروژه‌ای برنامه ریزی شده در راستای سیاه‌نمایی از ایران و بهره‌برداری از این فیلم‌ها برای تهیه گزارش‌های افرادی مانند احمد شهید پی برد.


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >